Cenne porady na temat zdrowia

Palenie papierosów to zgubny i kosztowny nałóg. Coraz więcej osób chciałoby porzucić uzależnienie, ale wtedy pojawia się ryzyko przybrania na wadze. Widmo nadprogramowych kilogramów studzi zapał wielu palaczy. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby na to, by uniknąć niechcianych fałdek i niepohamowanego apetytu.

Z tego wpisu dowiesz się, jak rzucić palenie i nie przytyć ani kilograma. To naprawdę możliwe!

Przyczyny głodu i łakomstwa

niezdrowe przekąskiNadmiernie pobudzony apetyt to jeden z efektów zaprzestania palenia. Nikotyna przytłumia realny głód, a także ogranicza wrażenia węchowe i smakowe. Spożywanie pokarmów nie stanowi zatem dla palaczy dużej przyjemności z powodu przytępienia zmysłów.

Zaprzestanie palenia odświeża doznania oraz umożliwia silniejsze odczuwanie głodu. W takiej sytuacji wiele osób zaczyna jadać częściej i więcej, by zaspokoić łaknienie oraz na nowo cieszyć się smakiem czy zapachem potraw.

łakomstwoRzucanie nałogu to rewolucja dla całego organizmu. Nikotyna silnie uzależnia, dlatego ciało i umysł domagają się jej regularnego dostarczania. W chwili, w której przestajesz to robić, pojawia się głód nikotynowy. Jego zaspokojenie wymaga zapalenia zakazanego papierosa, ale w tym przypadku sprawdza się także… podjadanie. Cukierki, czekoladki i chipsy stanowią ulubione przekąski osób, które są w trakcie rzucania palenia. Poręczne i łatwo dostępne artykuły sprzyjają przybieraniu na wadze, ponieważ, zazwyczaj, to puste kalorie.

Proces rozstawania się z nałogiem jest długi i najeżony licznymi pułapkami spożywczymi. Wyostrzone zmysły, głód realny i nikotynowy sprzyjają objadaniu się, a spożywanie zbyt dużej ilości kalorii, wywołuje tycie. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby, aby rzucić palenie i nie przybrać ani kilograma. Jeśli połączysz je z odrobiną silnej woli, na pewno utrzymasz swoją wagę w ryzach.

Jak nie przytyć w trakcie rzucania palenia?

waga a rzucanie palenia Zapanowanie nad głodem i łakomstwem w trakcie rozstawania się z papierosami bywa niełatwe. Istnieją jednak metody na ograniczenie przykrych doznań. Przestrzegając ich, nie przytyjesz i poprawisz swoje zdrowe.

Oto wskazówki, które ustrzegą Cię przed przejadaniem się, podjadaniem przekąsek oraz, w konsekwencji, przybraniem na wadze:

• Chrupki, cukierki i paluszki zmień na zdrowe przekąski, np. pokrojone w słupki surowe warzywa. Marchewka, papryka i ogórki nie mają wielu kalorii, a skutecznie stłumią głód i pozwolą zająć ręce. W ramach przekąski możesz także jadać pomidorki koktajlowe albo owoce jagodowe, np. maliny i truskawki.

• Wyznacz ilość posiłków, które jadasz oraz ich pory. Przyjmij na przykład, że pierwsze śniadanie zjesz o godzinie 8:00, drugie śniadanie o 11:30, lunch o 15:30 i obiadokolację około 19:00. Jadając regularnie, nie będziesz odczuwać głodu i łatwiej opanujesz chęć na podjadanie.

• Zawsze noś przy sobie niskokaloryczną, zdrową przekąskę. Może to być banan, jabłko albo domowy batonik musli. Jeśli w trakcie dnia zgłodniejesz albo poczujesz ochotę na pączka lub zapiekankę z budki, zjedz swoją przekąskę.

• Staraj się pić dużo niegazowanej wody mineralnej, która hamuje apetyt oraz sprzyja wypłukiwaniu toksyn z organizmu. Jeśli chcesz, wyciśnij do butelki sok z jednej cytryny. Unikaj jednak kupowania i spożywania wód smakowych. Zawierają konserwanty i słodziki, które nie są zdrowe.

• Zajmij czymś ręce. Możesz pływać, uprawiać nordic walking, szydełkować, pisać bloga, wyszywać, malować albo uprawiać ogródek. Najważniejsze jest, by dłonie, przyzwyczajone do częstego trzymania papierosa, wykonywały inne, absorbujące czynności, które nie wiążą się jednak z jedzeniem.

Podsumowanie

Nie każdy, kto rzucił palenie, musi przytyć. Jeśli właściwie podejdziesz do tematu i zastosujesz się do zaprezentowanych we wpisie wskazówek, nadprogramowe kilogramy Cię ominą. Pamiętaj, że zdrowa dieta i ruch to podstawa smukłej sylwetki, którą możesz posiadać także z ominięciem palenia papierosów.

Close Menu