Cenne porady na temat zdrowia

Zdarza się, że pomysł na zdrowe przekąski spędza sen z powiek każdego, kto chce zadbać o swój organizm. Ciężko „przerzucić się” z gotowych produktów na te, które wymagają poświęcenia dodatkowego czasu na ich tworzenie. Jednak przekąski to przede wszystkim „szybka przegryzka”. Z zasady nie powinna od nas wymagać wiele zaangażowania. Oto kilka pomysłów na zdrowe przekąski, które świetnie sprawdzą się również w podróży.

Zdrowe kompozycje

Każdy nowy dzień powinniśmy zacząć porcją pożywnego śniadania. Jego skład i wielkość możemy skomponować sami, najważniejsze by było ono wartościowe: bogate składniki odżywcze i zdrowe. Sycący posiłek zapewni organizmowi siłę na początek dnia, oraz zahamuje chęć kolejnego posiłku. Ale co zrobić, kiedy głód da już o sobie znać?

Duża liczba osób decyduje się wtedy na szybkie produkty „zapychające” na pewien czas. Są to najczęściej słodkie wypieki, lub gotowe posiłki. Jednak, jeżeli musimy koniecznie po nie sięgnąć, o wiele lepszym wyborem będą zdrowe przekąski- różnego rodzaju mieszanki na bazie sałat i warzyw (mile widziany jest również dodatek w postaci gotowanego jajka, lub ryby), czy batoniki musli. Aczkolwiek zachęca się do wykonywania ich w domu samodzielnie: kiedy chcemy pooglądać film, a kalorie solonego popcornu nas przerażają, z pomocą przychodzi prażona ciecierzyca, smażone frytki możemy zastąpić podpiekanym batatem, a ziemniaczane chipsy, tymi z jarmużu. Jednak zdarzają się sytuacje, w których nie mamy możliwości przygotować sobie „przegryzki”, a nie mamy ochoty lub możliwości skorzystać z gotowych rozwiązań.

Jedzonko jedzie na wycieczkę

Takie przypadki mają miejsce, gdy całe dnie spędzamy poza domem, np. będąc w podróży. Przygotować się na tę ewentualność możemy wcześniej. Konstruując zestaw zawierający jedzenie na podróż, dobrze zaopatrzyć się nie tylko w produkty, które są świeże, ale i takie, które posiadają dłuższy termin spożycia. Będziemy mieć pewność, że w razie awaryjnej sytuacji, wciąż mamy coś w odwecie. Zdrowe przekąski na wycieczkę powinny być tak dobrane i zabezpieczone, żebyśmy mieli pewność, że w trakcie wyprawy, nie zmienią swego stanu skupienia. Z tego powodu lepiej zrezygnować z zup, a warzywa i owoce zawierające dużo soku nie powinny być pokrojone.

O porządek w naszym prowiancie pomoże zadbać specjalnie skonstruowany zamykany pojemnik. Często zawiera on osobne przegródki ułatwiające dostęp do wybranych części posiłku. Zdrowe produkty możemy także „podciągnąć” pod dietetyczne przekąski w podróży. Najodpowiedniejsze będą obrane kawałki marchewki, papryki lub rzodkiewki. Do pogryzania świetne będą również rodzynki, orzechy czy pestki słonecznika- obniżają one cholesterol, posiadają wiele witamin, a także pozytywnie wpływają na trawienie. Najczęściej wybieranym „wycieczkowym” owocem jest jabłko. Nie bez przyczyny: jest cennym źródłem błonnika, oczyszcza organizm z toksyn oraz daje uczucie sytości na dłuższy czas. Dodatkowo jego skórka zabezpiecza miąższ przed urazami.

Przepis na podróżną kanapkę

Mimo wszystko jednak w chlebakach zawsze królują kanapki. Mogą być nie tylko zdrowe, ale i urozmaicane na wiele różnych sposobów. Chcąc stworzyć idealne i zdrowe kanapki na podróż przepisy można znaleźć praktycznie wszędzie: od specjalnych książek i poradników, po internet. Możemy się również wykazać własną inwencją twórczą i pomysłowością. Bazą dla zdrowej kanapki jest przede wszystkim pełnoziarniste pieczywo. Należy unikać wypieków pszennych ze względu na ich wysoką kaloryczność. Dodatkami mogą być zarówno wędliny jak i produkty mleczne (ważne by były one z niską zawartością tłuszczu) i jajka. Są one źródłami białka, wapnia i błonnika. Świetnym wzbogaceniem kanapki będzie również roszponka, szpinak czy kiełki. Natomiast koniecznością: warzywa.

Istnieje wiele możliwości wyboru zdrowej przekąski. Zależnie od naszego nastroju, apetytu i preferencji możemy zdecydować się na opcję, jaka w danej chwili odpowiada nam najbardziej. W zdrowym żywieniu nie należy ograniczać się do kilku produktów- ważna jest fantazja i wiedza o podstawowych zasadach żywienia- reszta zrobi się sama.

Close Menu