Cenne porady na temat zdrowia

Każda pani chce być piękna, zgrabna, mądra i ponętna. Każda z nich zna swoje możliwości i dąży do osiągnięcia wymarzonych celów: czy będzie to nauka, ćwiczenia, a może zabieg upiększający. Ale co z panami? Walczono o równouprawnienie, a więc i oni powinni mieć coś z życia i móc pozwolić sobie na spełnienie tego, co chcą. Nikogo więc nie powinien zdziwić mężczyzna, który po treningu na siłowni udaje się do studia spa czy na zdrowy lunch.

Facet idealny

Od zawsze kobiety wspominały o tym, że pragną zadbanych mężczyzn, a jednak wciąż niektóre z nich pozostają oszołomione, kiedy dotrze do nich informacja, że dany obiekt ich zainteresowania tak bardzo angażuje się w swój wygląd. Na szczęście dla panów, zdecydowana większość pań traktuje to, jako zaletę, a poziom jej przychylności względem mężczyzny wzrasta: trenuje, a więc jest silny, dba o wygląd, czyli jasne jest, że zależy mu na tym, jak odbierze go społeczeństwo, jest błyskotliwy i inteligentny, co oznacza, że rozmowy z nim nigdy nie będą nudne, racjonalnie się odżywia, a więc jest zdrowy.

Niejeden chciałby pochwalić się taką listą. Jaki jest sekret owego mężczyzny marzeń? Podstawą z pewnością jest odpowiednia dieta dla mężczyzn: to ona daje siłę do treningów, dzięki niej ciało nie ma żadnych problemów zdrowotnych, a umysł ma lepsze warunki do rozwoju intelektualnego. Metabolizm młodych mężczyzn działa na tyle sprawnie, że stosując się do podstawowych zasad tablicy żywienia i uprawiając sport, są w stanie zachować szczupłą sylwetkę bez wyrzeczeń. Jednak organizm po 30 roku życia nieco się przeobraża.

Zmienia się m.in. jego gospodarka hormonalna, a układ pokarmowy się „stabilizuje”. Na organizm ma również wpływ wykonywana praca: często mamy do czynienia ze stanowiskiem, które wymaga pozycji siedzącej, co tylko sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Priorytetem w zachowaniu prawidłowej sylwetki jest oczywiście regularny wysiłek fizyczny np. bieganie, pływanie czy siłownia. Jednak wsparciem jest także odpowiednio dobrana dieta.

Co wybieramy?

Dieta dla mężczyzny po 30 opiera się przede wszystkim na pięciu zasadach. Jedną z nich jest oczywiście obowiązkowe śniadanie. Jest to najważniejszy z pięciu posiłków, jakie dopuszczalne są przez cały dzień. Dieta powinna zawierać w sobie jak największe ilości tzw. zdrowego białka, czyli chudego mięsa, ryb i owoców morza, a także owoców i warzyw. Mięso zawiera w sobie dużo żelaza, cynk oraz witaminy z grupy B. Jednak w odchudzającej diecie mężczyzny dopuszczalne jest mięso drobiowe lub jagnięce.

Wołowina lub inne tłuste mięso sprzyja powstawaniu cholesterolu, przez co nie tylko zwiększa się prawdopodobieństwo przyrostu tkanki tłuszczowej, ale i chorób związanych z układem krążenia. Dietę urozmaicić możemy o tłuste ryby morskie: prócz cynku i witaminy B12 posiadają duże ilości kwasów omega 3. Spożywane potrawy powinny być pieczone, gotowane lub grillowane, ale nigdy smażone. Ważnym składnikiem męskiej diety jest również błonnik, który reguluje pracę układu pokarmowego i stymuluje prawidłowe przyswajanie pokarmów. Należy również unikać spożywanie węglowodanów i w jak największym stopniu zredukować (lub całkowicie wykluczyć) przyjmowanie cukrów.

Męska dieta

Idealna dieta odchudzająca dla mężczyzn zakłada spożycie 1500 kcal w ciągu dnia. Jej głównym założeniem jest to, aby dostarczyć do organizmu jak największą ilość witamin z grupy B (B1, B2, B6), PP, A i E, magnez, cynk, wapń, białko oraz błonnik. Stosuje się ją przez ok. 10-30 dni, a w okresie jej prawidłowego stosowania organizm jest w stanie stracić 1,5 kg w ciągu ok. 10 dni. Dużą wartość zdobywa również odpowiednia detoksykacja organizmu: przyjmowanie wielu płynów w postaci wody, herbat, wyciskanych soków czy smothie owocowych i warzywnych w idealny sposób oczyści organizm z niepotrzebnych toksyn czy bakterii.

Źle przeprowadzona dieta może doprowadzić do poważnych zmian w organizmie, np. niewydolności nerek, problemów z układem pokarmowym itp. Stosować ją więc powinny przede wszystkim odpowiedzialne i racjonalnie myślące osoby. Aby nie było żadnych wątpliwości, chcielibyśmy podać przykładowy jednodniowy jadłospis obowiązujący w diecie 1500 kcal. Nasze śniadanie składa się z 3 łyżek płatków kukurydzianych, łyżki otrębów żytnich i łyżki rodzynek zalanych 150 ml naturalnego jogurtu (pamiętajmy by nie zawierał on cukru), popijamy to szklanką kawy, jednak koniecznie zbożową.

Tak skomponowane śniadanie to zaledwie 365 kcal. Drugie śniadanie nie musi być aż tak obfite. Przygotowaliśmy je więc mieszcząc się w 145 kcal: kanapka z chleba żytniego z margaryną o niskiej zawartości tłuszczów i chudą szynką, a do tego duży pomidor. Aby nie jeść „na sucho” po posiłku szklanka herbaty z cytryną. Obiad to 530 kcal: porcja sałatki ziemniaczano-serowa i szklanka zielonej herbaty. Na podwieczorek polecamy szklankę świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego, który będzie równoznaczny z 100 kcal. A naszą kolacją będzie ćwiartka kurczaka pieczonego bez tłuszczu i skóry, sałata z sokiem z cytryny i szklanka zielonej herbaty: dzień zakończony 340 kcal.

Podsumowanie

To był krótki instruktaż dotyczący tego jak skutecznie schudnąć przy pomocy zdrowo dobranej diety. Jednak odchudzanie brzucha dla mężczyzn to nie tylko ograniczone posiłki, ale i ćwiczenia. Szczególnie polecamy trening aerobowy gdyż przyspiesza metabolizm. Brzuszki lub trening siłowy może być jego uzupełnieniem.

Close Menu