Woda jest niezbędna do życia dla każdego organizmu żywego. Człowiek może przeżyć wiele dni bez jedzenia, ale bez wody zaledwie kilka; podobne jak zwierzęta. Rośliny pozbawione wody będą szybko marnieć i usychać.

Picie wody jest ważne!

woda źródlanaZ drugiej strony nie powinno się dawać rośliną za dużo wody, bo zgniją. Warto więc wiedzieć jakąś ilość i jakiego rodzaju wody warto wybrać. Wiele osób ma w domu dzbanki filtrujące wodę z kranu, niektórzy piją nawet tę nieoczyszczoną. Ta pierwsza będzie czysta i smaczna, jednak pozbawiona wartościowych składników. Niektóre filtry mają za zadanie ,,dodać? do wody np., magnezu, jednak nie wiadomo, jaka jest ich rzeczywista skuteczność. Z kolei kranówa jest często mocno chlorowana i przez nią zostaje nieprzyjemny osad w dzbanku, jak i w szklankach z napojami. Na szczęście w sklepach spożywczych można bez problemów kupić takie produkty jak woda mineralna, czy najlepsza woda źródlana. Sprzedawane są one w butelkach o różnej pojemności, zwykle od pół litra to wielkich baniaków pięciolitrowych. Są nawet specjalne, mniejsze butelki dla dzieci z ,,dzióbkiem?, przypominającym trochę kubki-niekapki. Dzięki temu wodę można mieć zawsze przy sobie ? w domu, pracy i w podróży.

woda Dorosły człowiek powinien pić 1,5-3 litry dziennie wody, w zależności od wykonywanej pracy i pogody. Przyjmuje się że osoby aktywne fizycznie, czy wszyscy w okresie upałów powinni przyjmować więcej wody, by się nie odwodnić. Czym jednak rożni się woda źródlana od mineralnej? Jak sama nazwa wskazuje ? ta druga ma większą zawartość minerałów. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Są nawet wody specjalne np. siarkowe czy magnezowe, polecane w przypadku różnych schorzeń. Jednak nie zawsze duża zawartość minerałów jest dobra. Wody źródlane są polecane dla dzieci, kobiet ciężarnych, czy osób mających problemy z metabolizmem minerałów. Taka woda ma też w zasadzie niewyczuwalny smak. Co w przypadku kiedy zarówno charakterystyczny posmak wód siarkowych, jak i woda bezsmakowa nam nie odpowiada? Zawsze można wybrać wodę z dodatkiem soku owocowego. Napój cytrynowy, truskawkowy czy jabłkowy jest pyszny, ale także zdrowy. Warto jednak sprawdzać, czy produkt nie zawiera dodatku niezdrowego cukru.

Reasumując, warto jest dbać o to, by codziennie wypijać około dwóch litrów wody. Najlepiej do gaszenia pragnienia nada się woda źródlana, także ta z dodatkiem owocowego soku. W przypadku schorzeń układu pokarmowego, czy braku mikroelementów w diecie warto sięgnąć natomiast po specjalne wody mineralne.