Świeży dobrej jakości hummus to zdrowsza smaczniejsza alternatywa dla kupnych pasztetów lub kremów sprzedawanych w sklepach sieciowych. Wyrabiana z ciecierzycy pasta ma niewiele kalorii, wyjątkowy smak i bogate właściwości odżywcze. To ulubiony przysmak wielu wegetarian, który jednak cieszy się ogromną popularnością również wśród osób, które jedzą mięso.

Hummus – smak i właściwości odżywcze

ziarna ciecierzycyPrawdziwi koneserzy tej potrawki nie ograniczają się do klasycznego hummusu, lecz eksperymentują, szukając coraz to bardziej unikalnych składników. W polskich sklepach, oprócz tradycyjnego smaku, znajdziemy również pomidorowy i paprykowy, jednak, jeśli dobrze poszukamy, odkryjemy również inne. Ilu z nas jadło chociażby hummus słodko-pikantny, ziołowy, z grillowanego bakłażana lub z mango i jalape?o? Dobrych przepisów nie brakuje, jednak pozostaje pytanie, gdzie kupić najlepszy hummus? Warto przeszukać internet, gdzie z łatwością znajdziemy sklepy oferujące sprzedaż wysyłkową produktów tego typu. Wiele z nich, oprócz hummusu, ma na stanie również makarony, kasze, oliwki, przetwory, oliwę z oliwek i wiele innych. A wszystko to własnej produkcji. Co jednak warto wiedzieć o samym hummusie?

hummusDo jego przygotowania wykorzystuje się, oprócz samej ciecierzycy, czosnek, sól, pieprz, czasem sok z cytryny, pastę tahini z nasion sezamu oraz oliwę z oliwek. Cieciorka sama w sobie jest bogatym źródłem białka, a więc wspomaga rozwój mięśni, skóry i kości. Obecność błonnika pomaga z kolei regulować pracę układu trawiennego. Daje uczucie sytości, pomaga schudnąć i przeciwdziała chorobom serca. Ciecierzyca sama w sobie zaliczana jest do roślin strączkowych, które są zalecane osobom z podwyższonym cholesterolem. Zawiera kwas fitowy oraz saponiny, które chronią komórki przed rozprzestrzenianiem się czynników nowotworowych. Włączenie roślin strączkowych do swojej diety zmniejsza więc ryzyko powstania raka. Dietetycy polecają hummus osobom odchudzającym się. To pyszna niskokaloryczna przekąska. Sezam zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które sprzyjają chudnięciu. Pasta jest również dobrym sposobem na objawy anemiczne. Żelazo obecne w cieciorce i tahini przeciwdziała uczuciom zmęczenia, zimna oraz niedoborom energii. Hummus to przekąska, ale zdrowa i syta. Dzięki obecności białka nie odczuwamy głodu, a cukier w organizmie utrzymuje się na właściwym poziomie.

Hummus może okazać się dobrym startem do zdrowych nawyków żywieniowych. Sprzyja dbaniu o prawidłową masę ciała, reguluje pracę organizmu, jest idealnym dopełnieniem diety i sytą alternatywą dla mięsnych przekąsek. To zdrowy przysmak, który warto włączyć do codziennej diety.